Sorting
Source
Katalog zbiorów
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(2)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Gawęcki Jan (1944- )
(1)
Jaszczak Roman
(1)
Jąder Karolina
(1)
Kierczyńska Sylwia
(1)
Kusiak Władysław (1961- )
(1)
Roszkowski Wojciech (1939- )
(1)
Sroczyński Wojciech
(1)
Stefko Olga
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Dzieci
(1)
Grupa społeczna
(1)
Leśnictwo
(1)
Ogrodnictwo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzina
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Środowisko wychowawcze
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(2)
Opracowanie
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 635 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 630 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 613.2 (1 egz.)
Book
In basket
Ponad 100-letni okres, jaki dzieli współczesną pedagogikę społeczną od pierwszych publikacji Heleny Radlińskiej, które ujęła ona potem w koncepcję określoną mianem nauki zainteresowanej wzajemnymi relacjami środowiska i człowieka, warunkami życia i rozwoju dzieci i młodzieży, czynnikami oddziałującymi na ich osobowość oraz wyłaniającymi się w tym kontekście celami wychowawczymi, zaowocował znaczącym dorobkiem naukowym. Pedagogika społeczna stała się dyscypliną akademicką, jako przedmiot studiów wchodzi w kompendium kształcenia na kierunkach pedagogicznych. O postępie teoretycznym i empirycznym świadczą prowadzone badania, studia i publikacje naukowe, a ojej kondycji poziom zorganizowana w uniwersytetach, akademiach czy szkołach wyższych. Można nawet pokusić się o klasyfikowanie äszkół pedagogiki społecznej", jakie powstały w środowiskach akademickich o tradycjach zapoczątkowanych twórczością teoretyków określanych dziś mianem klasyków, jak i o nowych ośrodkach podejmujących badania w ramach tej dziedziny wiedzy. Sama tożsamość pedagogiki społecznej nie jest jednak tak jednoznaczna. Chociaż dyscyplina ta doczekała się kolejnych studiów, znaczących dla pogłębienia jej teoretycznych podstaw, opracowań syntetyzujących dorobek naukowy, to debaty świadczą o dylematach wynikających z obserwacji dyskusji naukowych. Pytania o pedagogikę społeczną musiały pojawić się w sposób niejako naturalny wskutek zmiany ustroju politycznego w Polsce po roku 1989. Nowa rzeczywistość polityczna generuje odmienne problemy społeczno-wychowawcze, na których analizę ukierunkowana jest tradycyjnie pedagogika społeczna. Także współczesne podręczniki, chociaż syntetyzują dorobek uczonych w tej dziedzinie, są raczej odzwierciedleniem wizji teore-tyczno-metodologicznej ich autorów w odniesieniu do tej nauki (Stanisław Kawula; Irena Lepalczyk, Tadeusz Pilch; Ewa Marynowicz-Hetka; Andrzej Radziewicz-Winnicki).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.013 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again