Sorting
Source
Katalog zbiorów
(13)
Form of Work
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(9)
unknown
(3)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Author
Adam David (1972- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baran Grzegorz. Zmierzch strategi czy konieczność zmiany myślenia o zarządzaniu w szkole
(1)
Batko Roman (1966- )
(1)
Bourne Edmund
(1)
Cavanagh Clare (1956- )
(1)
Czapska Janina
(1)
Czyżewski Krzysztof (1958- )
(1)
Dorczak Roman. Przez Ateny czy Spartę - w poszukiwaniu właściwej drogi dla przywództwa edukacyjnego
(1)
Dyląg Anna
(1)
Elsner Danuta. Od "ja tu rządzę" do "zrobimy to razem". O dzieleniu się przywództwem
(1)
Fiut Aleksander (1945- )
(1)
Garnett Sherman W. (1955- )
(1)
Gibson Lindsay C
(1)
Gutowska-Nowak Barbara (1961- )
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Jarzyńska Karina (1983- )
(1)
Jastrzębski Jerzy (1945- )
(1)
Jeżowski Antoni (1950- ). Szkoła w prawie czy anarchii
(1)
Kaczmarek-Śliwińska Monika. Dyrektor szkoły jako lider w środowisku lokalnym
(1)
Kapera Marta
(1)
Kreft Jan
(1)
Kvietkauskas Mindaugas (1976- )
(1)
Linehan Marsha
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- ). Przywództwo i zarządzanie w szkole: w poszukiwaniu równowagi
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz. Przywództwo edukacyjne. Zmiana paradygmatu
(1)
Miller Alec L
(1)
Nason Bill
(1)
Nycz Ryszard (1951- )
(1)
Okrasa Anna
(1)
Polak Krzysztof (1957- )
(1)
Polczyk Romuald
(1)
Pyżalski Jacek. Jestem tylko człowiekiem" - jak dyrektor szkoły ma poradzić sobie z wymaganiami roli
(1)
Rathus Jill H
(1)
Swenson Charles R
(1)
Szczudlińska-Kanoś. Dyrektor szkoły jako lider w zmieniającej się przestrzeni mediów
(1)
Szpitalak Malwina (psychologia)
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(1)
Vallee Lillian
(1)
Wojciechowski Jacek
(1)
Zach-Rońda Joanna
(1)
Zagajewski Adam (1945-2021)
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
English
(1)
Audience Group
Rodzice
(1)
Subject
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezradność
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Fobie
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Kadry
(1)
Kryminalistyka
(1)
Literatura polska
(1)
Lęk
(1)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Nerwica lękowa
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pisarze polscy
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Policja
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Samobójstwo
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Uczucia
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(2)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Debata
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Referat
(1)
Domain
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Biologia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
13 results Filter
Book
In basket
(Seria #Nauka)
Badacze na całym świecie pracują nad sposobami poprawy działania naszego mózgu, byśmy stawali się coraz bystrzejsi i zdolni do większej koncentracji. David Adam próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest inteligencja? W której części mózgu się znajduje? I przede wszystkim: Czy można ją zmienić i ulepszyć? Autor na własnej skórze sprawdza skuteczność rewolucyjnych „pigułek na rozum” i elektrostymulacji, opowiada o mrocznych dziejach testów na inteligencję oraz spotyka się z sawantami i hakerami mózgów. W ironiczny sposób opisuje też Mensę, której jest członkiem, bezlitośnie obnażając słabości tej instytucji. David Adam zadaje ważne pytania o to, czy i w jaki sposób nauka powinna klasyfikować ludzi ze względu na inteligencję oraz jak daleko można się w posunąć w próbach podwyższania poziomu inteligencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś paniki, strachu w niektórych miejscach, czułeś się nieswojo w pewnych sytuacjach, albo jeśli przez długi czas odczuwasz lęk bez wyraźnego powodu - ta książka może ci pomóc.Niniejsze wydanie tego klasycznego, bestsellerowego podręcznika dla osób cierpiących na zaburzenia lękowe zawiera aktualne informacje na temat nowych leków stosowanych w terapii lęku, stanów somatycznych, które mogą potęgować lęk oraz metod medytacji służących opanowaniu lęku.Lęk i fobia to praktyczny i wszechstronny poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z napadami paniki, agorafobią, lękami społecznymi, lękiem uogólnionym, zachowaniami obsesyjno-kompulsywnymi i innymi zaburzeniami lękowymi. Szczegółowe zalecenia, kwestionariusze i ćwiczenia pomogą w przyswojeniu sobie umiejętności i dokonaniu zmian w stylu życia niezbędnych do osiągnięcia pełnego i trwałego wyleczenia. Podręcznik ten można wykorzystać do opracowania własnego programu samopomocy lub jako dodatkową pomoc w terapii. W miarodajny sposób omawia on szeroki zakres zagadnieńi metod terapeutycznych, w tym takie, których nie można znaleźć w innych książkach poświeconych zaburzeniom lękowym.Każdy, kto zmaga się z napadami paniki i lękami, znajdzie tu mnóstwo ćwiczeń i wskazówek pomagających w przezwyciężeniu lęku i stresu, od zaleceń dotyczących asertywności do opracowania pozytywnej strategii leczenia. (Midwest Book Review)Podręcznik ten zawiera praktyczne i wszechstronne wskazówki dla każdego, kto próbuje sobie radzić z wielorakimi przejawami paniki i lęku. (Child and Behavior Therapy)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Katedry Kryminalistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego)
U progu rewolucyjnej zmiany polskiej procedury karnej autorzy książki - naukowcy i praktycy - prezentują, jak ważna dla zapewnienia bezpieczeństwa we współczesnym świecie jest współpraca policji, wymiaru sprawiedliwości, nauki i biegłych. Eksperci policyjnych laboratoriów kryminalistycznych oraz Instytutu Ekspertyz Sądowych, medycy sądowi, przedstawiciele nauki i firm produkujących odpowiedni sprzęt przedstawiają najbardziej spektakularne przykłady analizy śladów pochodzące z ich codziennej praktyki. Pokazują, jak niestandardowe sposoby analizy miejsca zdarzenia i badania śladów oraz skomplikowane eksperymenty kryminalistyczne umożliwiały dotarcie do prawdy o badanym przestępstwie. Istotnym elementem tego problemu jest też rozważenie prawnych i instytucjonalnych barier w skutecznej realizacji tego celu. Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie o rolę policji w globalnej wiosce, w której przestępcy wykorzystują techniczne nowości równocześnie, a nawet wcześniej niż służby stojące na straży bezpieczeństwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 343 (1 egz.)
Book
In basket
Poznaj sposób na pokonanie traumy i trudnych doświadczeń z dzieciństwa. Osoby wychowywane przez niedojrzałych emocjonalnie, niedostępnych i egoistycznych rodziców często doświadczają utrzymujących się uczuć złości, samotności, zdrady i porzucenia. W dzieciństwie ich potrzeby emocjonalne nie były zaspokajane, a zachowanie rodziców wymuszało wzięcie na siebie odpowiedzialności w stopniu odpowiednim dla dorosłych . Autorka tej przełomowej książki udowadnia, że można sobie poradzić nawet z trudną przeszłością i zacząć się cieszyć życiem. Lindsay Gibson dzieli trudnych rodziców na cztery typy i ujawnia destrukcyjny wpływ, jaki wywierają na psychikę i życie emocjonalne swoich dzieci. Opierając się na licznych przykładach, pokazuje, jak wyleczyć cierpienie wynikające z przeszłych doświadczeń oraz jak odzyskać swoje prawdziwe „ja”. Książka ta uczy, w jaki sposób kontrolować reakcje na zachowania niedojrzałych rodziców i unikać rozczarowań, a także budować nowe, pozytywne relacje. To doskonała pozycja zarówno dla osób chcących poradzić sobie z trudnym dzieciństwem, jak i specjalistów - psychologów i psychoterapeutów. [nota wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159 (1 egz.)
Book
In basket
Przestrzenie mediów i dziennikarstwa / Jerzy Jastrzębski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2018. - 260, [1] stron ; 21 cm.
Książka Jerzego Jastrzębskiego jest zbiorem artykułów i esejów, które łączy przedmiot refleksji - media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Wspólną cechą wszystkich tekstów składających się na publikację jest wartka narracja, piękny język oraz liczne odniesienia do bogatej interdyscyplinarnej literatury przedmiotu. Podejmowana w poszczególnych rozdziałach tematyka jest obudowana solidnym i szerokim kontekstem historycznym i kulturowym. Czytelnik dowie się, jakie teorie i paradygmaty dotyczące oddziaływania mediów dominowały w przeszłości, jakie są współczesne ustalenia, co wpłynęło na zmiany oraz jakie mogą być ich konsekwencje. Zakres tematyczny poszczególnych wątków jest bardzo szeroki - od rozważań metanaukowych i definicyjnych, przez krytyczną analizę paradygmatów i wpływowych teorii medioznawczych, po charakterystykę i analizę istniejącego stanu mediów i problemów współczesnego dziennikarstwa. (Z recenzji dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz, prof. KA)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 004.774 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Przywództwo w edukacji to nie prowadzenie grupy według znanych punktów orientacyjnych z mapą w ręku, to raczej podróż z wieloma objazdami, zawracaniem, pytaniem o drogę, i tylko, lub aż tylko na to trzeba być przygotowanym - na ciągłe zmiany kierunku, tempa i środka lokomocji. Podjęcie refleksji nad zarządzaniem sferą edukacji, przy założeniu integracji wiedzy z wielu obszarów, uważam za trafne i uzasadnione. Zmieniająca się rola szkoły, procesy demokratyzacji społeczeństwa oraz pewne negatywne zjawiska obserwowane w oświacie zachęcają do podjęcia refleksji na temat specyfiki zarządzania szkołą oraz wymagań wobec dyrektorów szkół, z perspektywy dorobku nauk o zarządzaniu i socjologii oświaty. Z recenzji dr hab. Aldony Andrzejczak, prof. nadzw. UEP
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.091 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria)
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy - doświadczeni klinicyści - przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki - od diagnozy po zakończenie leczenia - przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,Weill Medical College, Cornell UniversityAlec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 615.851 (1 egz.)
Book
In basket
Ta książka przyda ci się niezależnie od tego, czy jesteś rodzicem, nauczycielem, specjalistą, czy osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmuAutor przedstawia wnikliwe spojrzenie na podstawowe problemy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: trudności sensoryczne, poznawcze, społeczne i emocjonalne. Przekazuje też konkretne informacje oraz szczegółowe wskazówki umożliwiające pomoc dzieciom z zaburzeniami rozwojowymi. Nie jest to jednak typowy poradnik, lecz raczej zbiór wypowiedzi o różnorodnym charakterze, które mają ułatwić czytelnikom "wejście" do świata osób z autyzmem. Lektura tej książki pozwoli ci zrozumieć, jak dzieci z ASD postrzegają świat i przetwarzają bodźce z otoczenia oraz dlaczego zachowują się w określony sposób."Odkrycie strony Autism Discussion Page stanowiło przełomowy moment moich wysiłków zmierzających do zrozumienia, jak funkcjonują osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jakiej pomocy potrzebują. Bill Nason przekazuje informacje zwięźle i zrozumiale, a jednocześnie proponuje konkretne sposoby ich wykorzystania, które ułatwiają mi współpracę z nauczycielami przy ustalaniu odpowiednich planów edukacyjnych".Erika Flesher, psychoterapeutka i mama dziecka z autyzmem"Dzięki postom Billa Nasona, pełnym praktycznych i łatwych do wykorzystania wytycznych, mogłam sobie uświadomić problemy sensoryczne mojego syna oraz dowiedzieć się, jak pomóc mu w samoregulacji, która zmniejszyła jego niepokój".Amy Bonacorsi Zoque, mama dziecka z autyzmemBill Nason, amerykański psycholog i psychoterapeuta z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie zaburzeń rozwojowych. Specjalizuje się w pomaganiu osobom z poważnymi problemami behawioralnymi. Nadzoruje pracę konsultantów w społecznym ośrodku pomocy w Flint, w stanie Michigan. Prowadzi także zajęcia sportowe dla dzieci z autyzmem organizowane we współpracy z centrum badań nad autyzmem Uniwersytetu w Oakland.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 616.896 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.091 (1 egz.)
Book
In basket
Zaniżona samoocena dotyka bardzo wielu osób. Jest to poważny problem, który może powodować znaczne obniżenie jakości życia, niepewność w sytuacjach społecznych, stawianie sobie zaniżonych celów czy rezygnację z realizacji różnych zadań w obawie przed poniesieniem porażki. Problemem może też być samoocena zawyżona. Autorzy omawiają między innymi zjawisko tak zwanej kruchej wysokiej samooceny, która polega na tym, że w oczach otoczenia osoba ma wysoką samoocenę, jednak szybko okazuje się, że musi być ona nieprzerwanie potwierdzana. Osoba taka nieustannie oczekuje przejawów szacunku, uznania, reaguje złością, jeśli ich nie dostrzega, bardzo ją też irytują oznaki lekceważenia. Ktoś mający tak zwaną bezpieczną wysoką samoocenę nie potrzebuje nieprzerwanie dowodów swojej wartości; przeciwnie, nawet przejawy lekceważenia i braku szacunku nie naruszają jego samooceny.W książce omówiono obecny stan wiedzy na temat tych i bardzo wielu innych zagadnień związanych z samooceną, w tym przedstawiono wyniki najnowszych badań. Jest to więc niejako publikacja "z frontu badań" nad samooceną, zawierająca skalę, dzięki której każdy czytelnik może sprawdzić, jaka jest jego/jej samoocena."Z zadowoleniem należy przyjąć pojawienie się monografii, która podejmuję próbę całościowego przyjrzenia się samoocenie. Publikacja ma wiele walorów poznawczych, ale podkreślić należy jej bezsprzeczne walory edukacyjne, stanowi bowiem kompendium wiedzy na temat możliwości kwestionariuszowego pomiaru samooceny (...). Obszerne wprowadzenie pozwala również na ujednolicenie terminologii dotyczącej tego zagadnienia. W wymiarze edukacyjnym praca zapewnia zatem cenny przegląd teorii, metod i badań, przydatny dla wszystkich badaczy interesujących się tą tematyką, ale także studentów, którzy będą mogli z jednego źródła dowiedzieć się, jak badać samoocenę, a przy okazji z jakimi zmiennymi i jak mierzonymi się ona wiąże. Monografia będzie również z pewnością ciekawa dla praktyków zainteresowanych pomiarem tej niezwykle istotnej dla funkcjonowania człowieka zmiennej. Co ważne, wprowadzono w niej także nową skalę badania samooceny (SLCS-R, Self-liking/Self-Competence Scalę Revised), która uzupełnia dostępne na rynku polskim metody badania analizowanej postawy".Z recenzji dra hab. Michała Wierzchonia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.923 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 02 (1 egz.)
Book
In basket
(Kontynenty)
Niniejszy tom inauguruje serię „Kontynenty”, mającą na celu badanie twórczości autora Rodzinnej Europy i kontynuowanie jego myśli w kontekście aktualnych wyzwań oraz w relacji do rozwijanej na gruncie różnych nauk świadomości krytycznej XXI wieku. Różnorodność proweniencji intelektualnej i wrażliwości artystycznej autorów zgromadzonych tu tekstów oraz podejmowanej przez nich problematyki odpowiada skali zainteresowań samego Miłosza i sygnalizuje transdyscyplinarny charakter serii. W książce znalazły się wypowiedzi wybitnych przedstawicieli światowej miłoszologii: Clare Cavanagh, Aleksandra Fiuta, Shermana Garnetta, Mindaugasa Kvietkauskasa, Ryszarda Nycza, Łukasza Tischnera i Joanny Zach, a także poetów, eseistów, animatorów kultury i naukowców, dla których dzieło autora Ogrodu nauk jest ważnym partnerem twórczego dialogu, między innymi Krzysztofa Czyżewskiego, Ireneusza Kani, Krzysztofa Meissnera, Lillian Vallee oraz Adama Zagajewskiego. (Z Wprowadzenia).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1(091)"19" (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again