Sorting
Source
Katalog zbiorów
(4)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(3)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Bauman Teresa
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Górecki Mirosław
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Radźko Andrzej
(1)
Wysocka Ewa (pedagog)
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(3)
Subject
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Diagnoza
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Hospicja
(1)
Opieka paliatywna
(1)
Pedagogika
(1)
Postawa wobec śmierci
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Śmierć
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(2)
Domain
Psychologia
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Są to pierwsze tak duże polskie badania jakościowe z obszaru pedagogiki zdolności, odnoszące się do powszechnej praktyki edukacyjnej. (...) Autorka w interesujący sposób przedstawiła doświadczenia innych krajów w obszarze kształcenia uczniów zdolnych - jest to bardzo wartościowy poznawczo fragment, ponieważ niektóre systemy są w Polsce zaprezentowane po raz pierwszy. (...) Książka stanowi znakomity przykład metodologiczny - pokazanie różnic w badaniu tej samej rzeczywistości przy zastosowaniu różnych metod. (...) Czas przeprowadzenia badań i opublikowania książki sprzyja monitorowaniu zmian wprowadzanych w systemie wsparcia ucznia zdolnego od roku szkolnego 2011/12". [z recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Teresy Gizy ] Bohaterem książki Beaty Dyrdy jest uczeń zdolny, niezwykle barwna postać naszych czasów; postać-marzenie milionów rodziców i dziesiątków tysięcy nauczycieli. Tożsamość tego bohatera na kartach tej znakomitej książki krystalizuje wiele współczesnych problemów i kontrowersji współczesnej edukacji. (...) Mogę stwierdzić jednoznacznie, że badania stanowią niezaprzeczalny i oryginalny wkład dr Beaty Dyrdy do pedagogiki zdolności i to zarówno na poziomie polskich, jak i europejskich nauk o edukacji. (...) Pragnę też stwierdzić, że narracje Autorki są dynamiczne i otwarte; dając czytelnikowi możliwość dokonania własnych interpretacji omawianych zagadnień. (...) Wpisując się w założenia społecznego konstruktywizmu, dr Beata Dyrda znakomicie pokazuje - zarówno w części teoretycznej, jak i badawczej - w jaki sposób kategoria zdolności sama w sobie oraz postać ucznia zdolnego są (re)konstruowane zarówno na poziomie społecznym (w tym także instytucjonalnym) oraz-jednostkowym. [z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Zbyszko Melosika]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 376-056.45 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 179 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159 (1 egz.)
Article
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.012 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again