Sorting
Source
Katalog zbiorów
(13)
Form of Work
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(10)
unknown
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(13)
Author
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dumała Andrzej
(1)
Dumała Hanna
(1)
Feminizm
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Gawda Barbara
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kwiatkowski Tadeusz (1930- )
(1)
Maj Dorota
(1)
Marczewska-Rytko Maria
(1)
Pakuła Zbigniew (pedagog)
(1)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(1)
Pomarański Marcin
(1)
Szabelska Elżbieta
(1)
Topolski Ireneusz
(1)
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wydawnictwo (Lublin)
(1)
Wierzejska Joanna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Woźniak Tomasz (1964- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Ukrainian
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Logopedia
(2)
Arteterapia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Feminizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język polski
(1)
Kobiety
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kultura masowa
(1)
Logika
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Moda
(1)
Nauczyciele
(1)
Neuropsychologia
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Policja
(1)
Policjanci
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Psychologia pracy
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Socjoterapia
(1)
Stres zawodowy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wymowa
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole Lubelskie (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Niniejsza książka poświęcona jest problematyce wychowania w szkole. Składa się ona z trzech uzupełniających się wzajemnie rozdziałów. W pierwszym przedstawiono szkołę jako środowisko wychowawcze. Skoncentrowano się tu na wychowawczej funkcji szkoły oraz jej klimacie w kontekście efektywności procesu wychowawczego. Ukazano także rodzaje postaw wychowawczych nauczycieli, z zaznaczeniem ich wpływu na zachowanie uczniów, oraz omówiono podstawowe zjawiska i procesy zachodzące w klasie szkolnej jako grupie rówieśniczej. W rozdziale drugim omówiono wybrane czynniki warunkujące skuteczność oddziaływań wychowawczych nauczycieli. Zwrócono uwagę na rolę wartości w wychowaniu, opisano specyfikę konstruktywnych relacji nauczyciela z uczniami, zaakcentowano konieczność wnikliwego poznawania wychowanków i zaspokajania ich potrzeb oraz ukazano znaczenie współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów dla efektywności procesu wychowawczego. Trzeci, ostatni, rozdział zawiera propozycję ćwiczeń służących wspomaganiu uczniów w rozwoju. Przygotowany na podstawie literatury, a także będący wynikiem twórczych przemyśleń autorek zbiór ćwiczeń jest przeznaczony w szczególności do pracy z młodzieżą w okresie dorastania i służy wprowadzaniu uczniów w świat wartości, wspomaganiu ich w rozwoju emocjonalnym oraz rozwijaniu u nich kompetencji komunikacyjnych i społecznych. Tytułem zakończenia zamieszczone zostały teksty mające służyć nauczycielom ku refleksji. Książka jest skierowana do wszystkich nauczycieli. Tym, którzy czują się wychowawcami, służyć ma pomocą w realizowaniu niezwykle trudnego zadania, jakim jest wychowywanie młodego pokolenia. Tym zaś, którzy twierdzą, że nauczyciel ma jedynie nauczać, a nie wychowywać, powinna uzmysłowić, że w pracy pedagogicznej nie chodzi tylko o kompetencje w dziedzinie wiedzy, ale przede wszystkim o te odnoszące się do "bycia" pedagogiem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.064.2 (1 egz.)
Book
In basket
Książka prezentuje wyniki badań, których celem było wyodrębnienie predykatorów przestępczości nieletnich po zakończeniu resocjalizacji instytucjonalnej i sformułowanie implikacji dotyczących oddziaływań resocjalizacyjnych w zakresie poszczególnych wymiarów funkcjonowania psychospołecznego wychowanków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 376-058.53 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 316.7 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 616.8 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 327 (1 egz.)
Book
In basket
(Ruchy Społeczne i Polityczne)
Autorzy publikacji skłonili się do refleksji nad złożonością problematyki feminizmu i ożywionym dyskursem w przestrzeni publicznej dotyczącym jego niektórych aspektów. Powziętym przez nich zamierzeniem stała się próba systematyzacji i oceny współczesnej kondycji feminizmu w Polsce, w Europie i na świecie, jak również wskazanie współczesnych wyzwań, zagrożeń i perspektyw ruchu. Realizacji tego celu służyć ma analiza kwestii terminologicznych feminizmu, jego uwarunkowań i właściwości, głoszonych idei i wartości, a także wymiarów: instytucjonalnego, literackiego oraz medialnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 141 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.7(075.8) (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego "spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat biologicznych, umysłowych i społecznych uwarunkowań zaburzeń mowy. [.] Na taką publikację od lat oczekiwali polscy logopedzi. Będzie ona bez wątpienia wydarzeniem na naszym rynku wydawniczym. Prezentowane standardy, oprócz logopedów, z pewnością zainteresują językoznawców, psychologów, pedagogów i lekarzy". Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
„Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak ‒ wraz z wiekiem ‒ zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji." (fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.922 (1 egz.)
Book
In basket
Poszukiwanie skutecznych metod pracy resocjalizacyjnej jest od zawsze prowadzone i pożądane zarówno z teoretycznego, ale przede wszystkim aplikacyjnego punktu widzenia. Przedłożona do recenzji książka stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, badawczej i aplikacyjnej jeszcze stosunkowo słabo eksplorowanej na gruncie polskim problematyki wykorzystania socjoterapii w pracy z dorosłymi sprawcami przestępstw. Choć socjoterapia na polskim rynku wydawniczym znalazła odzwierciedlenie w ostatnich dziesięciu latach w wielu publikacjach naukowych (...) to zdecydowanie ich głównym podmiotem były dzieci i młodzież, zaś niniejsza publikacja pretenduje do wypełnienia luki w tym zakresie w odniesieniu do osób dorosłych. Książka wpisuje się w nurt humanistycznego podejścia do resocjalizacji (resocjalizacja kreatywna, twórcza, bazująca na zasobach i potencjale jednostki), którego idee (pomimo teoretycznych wskazań i uzasadnień) wciąż są trudne realizacyjnie. Położenie nacisku na relację wychowawczą w pracy z osobami odbywającymi karę pozbawienia wolności jest ważne z punktu widzenia procesu zmiany, jaka ma zajść pod wpływem tego typu oddziaływań [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 376-058.53 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 16(075.8) (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 30)
Przedłożona do recenzji monografia Elżbiety Szabelskiej pt. Kompetencja językowa dzieci z ADHD dotyczy jednego z istotniejszych w przekonaniu logopedów i językoznawców tematu, a mianowicie funkcjonowania komunikacyjnego dzieci z zaburzeniami z deficytem uwagi i nadaktywnością. Bezsprzecznie ten typ za-burzeń towarzyszy ludzkości od dawna. Zdaniem Russella A. Barkleya literackie odniesienia do ADHD można znaleźć już u Szekspira, który poważne problemy z nieuwagą, nadpobudliwością oraz słabą kontrolę impulsów „zdiagnozował" u króla Henryka VIII, przypisując mu „chorobę uwagi". Jednakże pierwsze medyczne opisy tego deficytu pochodzą sprzed ponad 240 lat. […] Biorąc pod uwagę długą historię badań i wysoką frekwencję tego zjawiska, należy się dziwić, że sposób porozumiewania się tej grupy nie został jeszcze w pełni opisany. Dotychczasowe badania potwierdzają konieczność podjęcia takich działań. […] Brakuje jednak pogłębionej charakterystyki możliwości komunikacyjnych tej grupy oraz opisu ewentualnych problemów. […] W polskiej literaturze logopedycznej publikacji na ten temat ciągle mamy niewiele. Trudno nie zgodzić się z Autorką, iż: „pod względem logopedycznym i językoznawczym obserwacje oraz wnioski są dość ogólnikowe i wynikają raczej z badań pedagogicznych i psychologicznych". Należy więc dobitnie podkreślić, że temat monografii wybrany został wyjątkowo trafnie, jego opracowanie zaś zainteresuje wiele grup zawodowych. (z recenzji dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 376 (1 egz.)
Book
In basket
„Przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest niewątpliwie interesującym studium badawczym, poświęconym osobowym i społecznym kontekstom pracy funkcjonariuszy polskiej policji. Dotyczy problematyki mało znanej w akademickich środowiskach pedagogicznych, a jak sądzę również mało rozpoznanej w środowiskach policyjnych (szczególnie wśród kierownictwa policyjnych służb mundurowych). Dlatego też jest niewątpliwie wartościową próbą przybliżenia czytelnikom problematyki bardzo ważnej z naukowego i społecznego punktu widzenia. […] W recenzowanej pracy znajdujemy bardzo wiele interesujących ‒ z poznawczego i praktycznego punktu widzenia ‒ informacji dotyczących uzyskanych wyników badań. Dowiadujemy się o zagrożeniach osobowych i zawodowych funkcjonariuszy policji, ich kondycji psychicznej i psychologicznej, relacjach z otoczeniem społecznym i zawodowym, a także poziomie ich wypalenia zawodowego i stresu. Zebrane przez Autorkę w wyniku badań informacje są cenne i mogą posłużyć do pogłębionej oceny nie tylko uwarunkowań zachowań i postaw społecznych respondentów, ale również do uśrednionej oceny w tym zakresie całej formacji polskiej policji. Recenzowana książka dostarcza niewątpliwie ciekawej lektury Czytelnikom ze środowisk naukowych i akademickich, a przede wszystkim policyjnych”. (z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351.74(438) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again