Sorting
Source
Katalog zbiorów
(33)
Form of Work
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Proza
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(31)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(33)
Author
Czarny Bogusław
(3)
Czarny Bogusław (1957- )
(3)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(3)
Fischer Stanley (1943- )
(3)
Rapacki Ryszard (1949- )
(3)
Baran Radosław
(2)
Begg David K. H
(2)
Garbarski Lechosław
(2)
Krzyżanowska Magdalena
(2)
Marciniak Beata
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Podgórski Jarosław
(2)
Rapacki Ryszard
(2)
Taranko Teresa
(2)
Ajdacki Michał
(1)
Armstrong Michael
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Begg David K H
(1)
Bielińska Irena
(1)
Bieliński Tomasz
(1)
Blaik Piotr
(1)
Blaik Piotr (1942- )
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Czarnecki Adam
(1)
Czarnecki Adam (ekonomia)
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Frankowska Marzena
(1)
Fuks Konrad
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Jedliński Mariusz
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Jeszka Anna Maria
(1)
Jóźwiak Janina (1948- )
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kawa Arkadiusz
(1)
Koralun-Bereźnicka Julia
(1)
Kost Gabriel G
(1)
Krawczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Marks Stephen G
(1)
Martyniuk Olga
(1)
Olzacka Barbara
(1)
Orłowska Renata
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Pałczyńska-Gościniak Renata
(1)
Pisz Iwona
(1)
Przezbórska Lucyna
(1)
Remlein Piotr
(1)
Rutkowski Andrzej (ekonomia)
(1)
Samuelson William F
(1)
Stankiewicz Wacław (1925- )
(1)
Stańczak-Strumiłło Kamila
(1)
Stokowski Franciszek
(1)
Sułowska Jolanta (finanse)
(1)
Sznajder Michał (agrotechnika)
(1)
Szołtysek Jacek
(1)
Szramowski Dawid
(1)
Sęk Tadeusz (1942- )
(1)
Tokarski Tomasz (1967- )
(1)
Unterschutz Alicja
(1)
Wieczerzycki Waldemar (1960- )
(1)
Wojciechowski Łukasz (transport)
(1)
Węsierski Łukasz (1943-2015)
(1)
Zawicki Marcin (1972- )
(1)
Zielecki Władysław
(1)
Zimniewicz Szymon
(1)
Łebkowski Piotr (1953- )
(1)
Żołądkiewicz Krystyna
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(14)
Time Period of Creation
2001-
(10)
Country
Poland
(33)
Language
Polish
(33)
Audience Group
Szkoły wyższe
(9)
Studenci
(3)
Ekonomiści
(1)
Logistycy
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Przedsiębiorstwo
(7)
Mikroekonomia
(5)
Logistyka gospodarcza
(4)
Ekonomia
(3)
Logistyka
(3)
Makroekonomia
(3)
Marketing
(3)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(3)
Zarządzanie
(3)
Globalizacja
(2)
Inflacja
(2)
Pieniądz
(2)
Rynek pracy
(2)
Statystyka
(2)
Statystyka gospodarcza
(2)
Agroturystyka
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza rynku
(1)
Automatyka przemysłowa
(1)
Automatyzacja
(1)
Badania naukowe
(1)
Decyzje
(1)
Demografia
(1)
Dochód narodowy
(1)
Dług państwowy
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia matematyczna
(1)
Ekonomia międzynarodowa
(1)
Ekonomia polityczna
(1)
Ekonomika
(1)
Elektroniczna wymiana danych
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Gospodarka
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Historia
(1)
Historia myśli ekonomicznej
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Kadry
(1)
Kapitał
(1)
Kod kreskowy
(1)
Koniunktura
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Logistyka społeczna
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
Magazynowanie
(1)
Metodologia
(1)
Metody statystyczne
(1)
Modele matematyczne
(1)
Opakowania
(1)
Organizacja
(1)
Państwo
(1)
Polityka publiczna
(1)
Praca
(1)
Produkcja
(1)
RFID
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Roboty i manipulatory przemysłowe
(1)
Rynek (ekonomia)
(1)
Rynek finansowy międzynarodowy
(1)
Ryzyko
(1)
Sterowanie
(1)
Transport
(1)
Turystyka wiejska
(1)
Wynik finansowy
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Ziemia
(1)
Łączność bezprzewodowa
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
33 results Filter
Book
In basket
Celem podstawowym niniejszej monografii jest wskazanie prawdopodobnych trendów w dziedzinie logistyki i łańcuchów dostaw, które z natury mają obecnie charakter międzynarodowy. Trendy te są prognozą wynikającą z obserwowanych procesów historycznych i bieżących. Można przyjąć, że stanowią swoisty azymut dla menedżerów logistyki i łańcuchów dostaw. Azymut, czyli punkty orientacyjne, które menedżer w każdym sektorze, branży i konkretnym przedsiębiorstwie może wykorzystać do wytyczenia indywidualnej i oryginalnej ścieżki rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005.5 (1 egz.)
Book
In basket
Książka ta jest uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań, przygotowanego przez ten sam zespół autorski. Zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki oraz zestawienia, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu, a także zagadnienia wykraczające poza treść wspomnianego podręcznika, takie jak współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, aspekty finansowe marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
Makroekonomia jest najczęściej używanym podręcznikiem na pierwszych latach studiów ekonomicznych w większości polskich uczelni. W nowym, zaktualizowanym wydaniu: przedstawiono w przystępny sposób podstawową wiedzę z dziedziny makroekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem wzajemnych związków zachodzących w gospodarce jako całości; opisano m.in. produkcję i popyt globalny; politykę fiskalną i handel zagraniczny; pieniądz i system bankowy; ceny i proces dostosowań; inflację; bezrobocie, kurs walutowy i bilans płatniczy; wzrost gospodarczy; gospodarkę światową; zaprezentowano najnowszą wiedzę dotyczącą zmian zachodzących we współczesnej gospodarce (m.in. globalizację, rolę Internetu). [empik].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
Mikroekonomia jest najczęściej używanym podręcznikiem na pierwszych latach studiów ekonomicznych w większości polskich uczelni. Opisano szczegółowo między innymi narzędzia analizy ekonomicznej; popyt, podaż i rynek; decyzje konsumenta; konkurencję doskonałą i czysty monopol; konkurencję niedoskonałą. Zaprezentowano zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce. Autorami podręcznika są wybitni uczeni i wykładowcy ekonomii, mający duże doświadczenie w doradztwie gospodarczym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005.51 (1 egz.)
Book
In basket
Treść : Rozdział 1 Tendencje rozwojowe i integracyjne w logistyce w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem ; Rozdział 2 Identyfikacja kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw - SCM (Kluczowe wyzwania współczesnej logistyki jako podstawa kształtowania struktury sieciowej w logistyce, Katalog kluczowych wyzwań współczesnej logistyki i SCM, Kluczowe wyzwania logistyki/SCM w świetle badań w krajach zachodnich, Identyfikacja realizacji kluczowych wyzwań logistyki i SCM w praktyce przedsiębiorstw) ; Rozdział 3 Klasyfikacja i identyfikacja logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem ; Rozdział 4 Identyfikacja komponentów orientacji przepływowej w aspekcie wpływu na zarządzanie i jego efekty w przedsiębiorstwie ; Rozdział 5 Kompetencje logistyki jako czynniki determinujące zmiany w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Istota kompetencji i ich hierarchizacja, Kompetencje logistyki i łańcucha dostaw - próba systematyki i klasyfikacji, Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem w świetle badań w krajach zachodnich, Kompetencje logistyki jako determinanty zmian w zarządzaniu w świetle badań w przedsiębiorstwach w Polsce) ; Rozdział 6 Strategie logistyczne oraz przesłanki i przejawy ich oddziaływania na zarządzanie przedsiębiorstwem ; Rozdział 7 Instrumenty zarządzania logistycznego a doskonalenie metod i narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem ; Rozdział 8 Planowanie logistyczne jako determinanta zmian w systemie zarządzania przedsiębiorstwem ; Rozdział 9 Rozwiązania organizacyjne w sferze logistyki a zmiany w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa ; Rozdział 10 Controlling logistyczny a zarządzanie w przedsiębiorstwie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005.51 (1 egz.)
Book
In basket
22490871660005066 1 2.650.851 BN_PL 30001006615879 bk8
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9(075.8) (1 egz.)
Book
In basket
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Wydanie 5 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021. - 524 strony : ilustracje ; 24 cm.
Zakres tematyczny prezentowanego podręcznika obejmuje wszystkie podstawowe zagadnienia wchodzące w skład tradycyjnego kursu tego przedmiotu i nawiązuje do jednego z rozwiązań dominujących w literaturze światowej. Praca składa się z pięciu części podzielonych na 20 rozdziałów. Część I, wprowadzająca, kończy się próbą zdefiniowania pojęcia i zakresu ekonomii międzynarodowej i, zgodnie z zamierzeniem autora, powinna ułatwić Czytelnikowi przyswojenie dalszych części wykładu. Część II została poświęcona teorii handlu międzynarodowego, część III — polityce handlowej, a część IV — między narodowym stosunkom finansowym. Przedmiotem części V jest miejsce zajmowane w ekonomii międzynarodowej przez wybrane problemy globalne. Podział na części ma ułatwić czytelnikowi orientację, a jednocześnie nawiązuje do tradycyjnego podziału ekonomii międzynarodowej na teorię handlu i finanse międzynarodowe. Podział bloków tematycznych na kolejno numerowane rozdziały pozwala na umieszczanie pytań po mniejszych fragmentach tekstu oraz nadaje całości pracy układ modułowy, umożliwiający także jej fragmentaryczne studiowanie. Książka może być także użyteczna jako podręcznik do wstępnego, wprowadzającego wykładu ekonomii międzynarodowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 330(07) (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Book
In basket
Warunkiem osiągnięcia sukcesu we współczesnej logistyce jest wdrożenie nowoczesnych technologii. Firmy, aby skutecznie działać w łańcuchach dostaw, muszą wykorzystywać systemy informatyczne, automatyczną identyfikację towarów czy elektroniczną wymianę danych. W niniejszej książce autorzy omówili: Ć istotę i znaczenie technologii logistycznych, Ć technologie informacyjne w łańcuchach dostaw, Ć systemy automatycznej identyfikacji, Ć elektroniczną wymianę danych, Ć systemy łączności bezprzewodowej stosowane w logistyce, Ć współczesne technologie w transporcie, Ć zaawansowane technologie w praktyce magazynowej, Ć rolę opakowań w technologiach logistycznych. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, kadry menedżerskiej przedsiębiorstw oraz praktyków chcących rozszerzyć swoją dotychczasową wiedzę logistyczną i doskonalić systemy logistyczne swoich firm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005.51 (1 egz.)
Book
In basket
Logistyka nabiera coraz większego znaczenia, co łatwo zauważyć, obserwując szybki rozwój globalnych sieci gospodarczych. W większości są to wielowymiarowe sieci dostaw. Nasilająca się konkurencja sprawia, że sieci te muszą być coraz efektywniejsze. Autorzy całościowo przedstawili procesy biznesowe, zachodzące w sferze dystrybucji fizycznej. Główna uwaga została skupiona na: istocie systemu dystrybucji przedsiębiorstwa, systemie dystrybucji w ujęciu marketingowo-logistycznym, metodyce oceny efektywności dystrybucji i kryteriach takiej oceny oraz charakterystyce narzędzi oceny efektywności systemu dystrybucji. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, logistyki, ekonomii, a także osób profesjonalnie zajmujących się logistyką w firmach, menedżerów i przedsiębiorców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 005.51 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to nowoczesny podręcznik prezentujący przede wszystkim podstawy marketingu. Przedstawiono w nim m.in. niektóre nowe zagadnienia dotyczące: stosowania marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, wartości klienta, zarządzania działalnością marketingową, skuteczności i efektywności działalności marketingowej oraz organizacji i audytu działań marketingowych. Opracowanie zawiera zarówno ugruntowaną wiedzę wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę wypracowaną w ostatnich latach. Zrozumienie oraz systematyzację opisywanych zagadnień ułatwia modułowy układ treści.Książka jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie problematyki zarządzania i marketingu oraz programów MBA, wykładowców szkół wyższych i nauczycieli średnich szkół ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych.
Autorami podręcznika są pracownicy Katedry Rynku i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej oraz Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, mający duże doświadczenie praktyczne wynikające ze współpracy z wieloma przedsiębiorstwami i organizacjami. Są oni współautorami znanych w Polsce i cenionych książek z dziedziny marketingu, takich jak Strategie marketingowe, Efektywność marketingu oraz Koszty i efekty działań marketingowych.Uzupełnieniem podręcznika MARKETING. Koncepcja skutecznych działań jest przygotowana przez ten sam zespół autorski książka MARKETING. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania. Publikacja ta, tworząc spójną całość z podręcznikiem, zawiera między innymi przykłady z rynku, praktyczne wskazówki i zestawienia dla menedżerów, omówienia i koncepcje rozproszone w literaturze przedmiotu oraz zagadnienia wykraczające poza treść podręcznika, na przykład współpraca przedsiębiorstwa z agencjami badawczymi i reklamowymi, finansowe aspekty marketingu czy koncepcje ułatwiające pisanie prac dyplomowych. [iopis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (2 egz.)
Book
In basket
Książkę należy traktować jako kompendium wiedzy analityka zajmującego się szeroko pojętą oceną działalności przedsiębiorstwa. Publikacja zawiera charakterystyki i wzorce oceny poszczególnych komponentów sprawozdania finansowego, a także aspekty przekrojowej ich analizy, a mianowicie płynności w ujęciu statycznym i dynamicznym, zadłużenia i zdolności do jego obsługi oraz oceny aktywności i rentowności działalności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również wskaźniki i wzorce oceny pozycji przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz badania jego zagrożenia upadłością. Uwzględniono też zagadnienia związane z prognozowaniem potrzeb finansowych podmiotu oraz analizą jego wartości, a także regulacje nadzoru korporacyjnego. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone przykładami liczbowymi, a ostatni rozdział książki stanowi przykład kompleksowej analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa. Autorami książki są nauczyciele akademiccy mający nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także duże doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej oraz doradztwa finansowego. [wydawca]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Podręcznik zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat automatyzacji i robotyzacji procesów wytwórczych, które są wyznacznikami nowoczesnej gospodarki. Autorzy omówili w nim między innymi strukturę funkcjonalną sterowania numerycznego i automatycznej regulacji, tworzenie i transmisję sygnałów informacyjnych w układach cyfrowej regulacji automatycznej, realizację techniczną zautomatyzowanych systemów produkcyjnych, podstawy projektowania układów cyfrowych automatyzujących obiekty i procesy produkcyjne w ujęciu mechatronicznym, typowe układy automatycznego systemu wytwórczego, efekty oraz skutki automatyzacji i robotyzacji, a także kierunki rozwoju systemów elastycznej automatyzacji procesów wytwarzania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 62-5 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
Statystyka społeczna / red. nauk. Tomasz Panek. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, cop. 2014. - 446 s. : il. ; 24 cm.
Podręcznik obejmuje wiedzę o badaniach zjawisk społecznych jako źródło wiedzy dla różnych instytucji publicznych. Zostały w nim przedstawione metody analizy ilościowej społecznych skutków procesów ekonomicznych i demograficznych oraz polityki państwa. Autorzy omówili istotę statystycznych badań zjawisk społecznych, skupiając się na metodach pomiaru: zmian demograficznych, poziomu i jakości życia, dochodów i konsumpcji, ubóstwa i wykluczenia społecznego, rynku pracy, zdrowia i nierówności społecznych w zdrowiu, edukacji, gospodarowania czasem. Podręcznik zamyka prezentacja metod oceny polityki społecznej. Wszystkie omawiane zagadnienia są ilustrowane licznymi przykładami polskimi i europejskimi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 311.3 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again