Sorting
Source
Katalog zbiorów
(47)
Form of Work
Książki
(47)
Proza
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(31)
unknown
(10)
unavailable
(6)
Branch
Wypożyczalnia
(47)
Author
Sapkowski Andrzej (1948- )
(4)
Czerwińska-Buczek Małgorzata
(2)
Czerwińska-Buczek Małgorzata. Saga rodziny Gajewskich
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Bartnikowska Urszula. Wsparcie społeczne udzielane rodzinom adopcyjnym i zastępczym wychowującym dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bednarski Leszek (nauki prawne)
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielańska Andżelika
(1)
Bieniasz Jan
(1)
Bieńkowska Katarzyna. Diagnozowanie gotowości szkolnej dzieci z wadą słuchu w poradniach psychologiczno-pedgogicznych : raport z badań pilotażowych
(1)
Bodarski Rafał (pedagogika)
(1)
Brodacki Michał
(1)
Buchnat Marzena. Metoda ośrodków pomocy : rzeczywistość czy fikcja
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błaszczyk Anna (pedagogika)
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chmielewska Małgorzata (1951- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Cytowska Beata (1964- ). Rozumienie swojej niepełnosprawności przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dzięgielewska Małgorzata (1958- )
(1)
Fabisińska Liliana (1971- )
(1)
Golka Bartłomiej (1934- )
(1)
Grzyb Barbara. Rodzice w szkole integracyjnej - wątek konieczny współczesnej edukcji
(1)
Halasz Jacek
(1)
Januszewski Bogusław
(1)
Kaleja Martin (1981- ). Wpływ zdeterminowania językowego romskich uczniów na proces edukacji
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Klajmon-Lech Urszula (1970- ). Terapia neuro-odruchowa Temprana jako nowatorski sposób rehabilitacji osób niepełnosprawnych : z doświadczeń rodziców
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Knapik Andrzej. Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się
(1)
Kochan Izabela
(1)
Kochanowski Józef (1938- )
(1)
Kohut Dorota. Wczesne wspomaganie rozwoju w praktyce Ośrodka Edukacyjno-Rehabilicyjno-Wychowawczego w Ustroniu
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Koseski Adam (1939-2020)
(1)
Kosiński Marek Jacek (1967- )
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Krzyściak-Kosińska Renata (1971- )
(1)
Kulmowa Joanna (1928-2018)
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Lasota Rafał
(1)
Lewandowski Czesław (1928- )
(1)
Lewczuk Joanna
(1)
Leśniczak Rafał Jerzy (1979- )
(1)
Lubka Mariusz
(1)
Madejski Eligiusz (kultura fizyczna)
(1)
Michalska-Szwagierczak Aleksandra (1964- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria. Edukacja medialna w wyrównywaniu szans życiowych osób z objawami wielopostaciowej niepełnosprawnośći
(1)
Misiuk Andrzej
(1)
Myśliwiec Andrzej. Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się
(1)
Niedźwiedzki Grzegorz (1980- )
(1)
Niemiec Sylwia. Wsprcie społeczne młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
(1)
Niemiec-Knaś Małgorzata
(1)
Niestępski Stefan
(1)
Nowakowska-Kempna Iwona (1949- ). Personalizm i personalizm chrześcijański jako podstawa dialogu nuczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukcyjnych w nauczniu wczesnoszkolnym
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Osik-Chudowolska Danuta
(1)
Ovcharuk Tatyana. A special needs youth support club as a from of psychological and educational support for intellectually disabled young people
(1)
Peszka Agnieszka
(1)
Piekarski Maciej
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Przyborowski Walery (1845-1913)
(1)
Rosik Paweł (1959- )
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rottermund Jerzy. Praca fizjoterapeuty z chorymi z problemami w komunikowaniu się
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Rusin Mgdalena. Działalność Beskidzkiego Zrzeszenia Sportowo-Rehabilitacyjngo "Start" jako przykład rehabilitacji, edukcji i socjalizacji przez sport
(1)
Rusin Mgdalena. Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- )
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Bitewny pył
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Coś się kończy, coś się zaczyna
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Droga, z której się nie wraca
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Maladie
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Muzykanci
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Saga o wiedźminie
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Spanienkreuz
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Tandaradei!
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). W leju po bombie
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Wiedźmin
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Zdarzenie w Mischief Creek
(1)
Sapkowski Andrzej (1948- ). Złote popołudnie
(1)
Sarzała Dariusz
(1)
Siedlanowski Paweł (1970- )
(1)
Sieroń Roman Bogusław (1972- )
(1)
Sikora Sabina (fizjoterapeutka). Działalność Beskidzkiego Zrzeszenia Sportowo-Rehabilitacyjngo "Start" jako przykład rehabilitacji, edukcji i socjalizacji przez sport
(1)
Sikora Sabina (fizjoterapeutka). Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej osób z niepełnosprawnością
(1)
Sikorski Jacek (pedagog). Praca dydaktyczna nuczyciela historii na lekcjch kształtowania pojęć historycznych u uczniów klas III gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektulną
(1)
Stępniak Krzysztof (1964- )
(1)
Suchocka Agata
(1)
Suchodolska Jolanta. Młodzi dorośli na rynku pracy : szanse i bariery samorealizacji
(1)
Szatur-Jaworska Barbara (1955- )
(1)
Szczepański Janusz (1947- )
(1)
Szumigraj Marcin
(1)
Year
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(6)
Time Period of Creation
2001-
(16)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1991-2000
(1)
Country
Poland
(47)
Language
Polish
(45)
English
(1)
unknown (polk)
(1)
Audience Group
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy młodzieżowi
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(10)
Subject
Nauczanie
(5)
Potwory
(4)
Rodzina
(4)
Wiedźmin (postać fikcyjna)
(4)
Magia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Języki
(2)
Kobieta
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Wojsko Polskie (1944- )
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie codzienne
(2)
Analiza treści i zawartości mediów
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
BHP
(1)
Bioetyka
(1)
Broń
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czarodzieje
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dinozaury
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fonoholizm
(1)
Gerontologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Instalacje elektryczne
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kamienica
(1)
Katolicka nauka społeczna
(1)
Katolicyzm
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kryminologia
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lampa elektryczna
(1)
Leczenie
(1)
Lewandowski, Czesław (1928- )
(1)
Lotnictwo wojskowe
(1)
Marihuana
(1)
Marketing
(1)
Marynarka wojenna
(1)
Matki i córki
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody badawcze
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemcy
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Okręty wojenne
(1)
Okupacja
(1)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(1)
Oprawy oświetleniowe
(1)
Osoby uzależnione behawioralnie
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
PRL
(1)
Paleobotanika
(1)
Paleozoologia
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika przeżyć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Plantacje bawełny
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Powstania narodowe
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przyjaźń
(1)
Rażenie prądem elektrycznym
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rozwód
(1)
Rysunek architektoniczny
(1)
Rysunek budynku
(1)
Subject: time
1901-2000
(4)
1939-1945
(4)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
2001-
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Luizjana (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mazowsze
(1)
Rosja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Fantasy
(4)
Powieść
(4)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Powieść historyczna
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Antologia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki mówione
(1)
Podręczniki
(1)
Powieść młodzieżowa polska
(1)
Powieść polska
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Romans
(1)
Saga rodzinna
(1)
Wiersze
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
47 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 614 (1 egz.)
Book
In basket
Praca poświęcona jest wielopłaszczyznowej analizie listów pożegnalnych osób, które popełniły samobójstwo. [...] jest oryginalnym i wartościowym źródłem wiedzy na temat okoliczności i decyzji samobójczej. Oparta na solidnej podbudowie teoretycznej i wzbogacona obszernym materiałem faktograficznym, może stanowić nieocenione źródło zarówno dla dalszych analiz empirycznych, jak i wiedzy niezbędnej do diagnozy grup wysokiego ryzyka zachowań suicydalnych, tzn. dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Z recenzji dr hab. prof. WŚ Ireny Pospiszyl
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 376-056 (1 egz.)
Book
In basket
Książka "Podstawy dydaktyki" w opracowaniu Franciszka Bereźnickiego stanowi ogniwo pośrednie między dydaktyką ogólną i dydaktykami przedmiotowymi (metodykami), ma więc walory poznawcze, dydaktyczne i ma walory praktyczne, bowiem szkolnictwo ogólnokształcące stanowi bardzo ważny element struktury systemu oświatowego w Polsce. Dzieł F. Bereźnickiego napisane jest z dużym znawstwem przedmiotu zarówno od strony dydaktycznej, jak i praktyki kształcenia szkolnego. Autor ma spore doświadczenie praktyczne, jest uznanym specjalistą w dziedzinie dydaktyki... [prof. dr hab. Stanisław Palka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 371.3 (1 egz.)
Book
In basket
Redaktorom tomu udało się zebrać grono autorów, którzy wykazali wiele starań, aby przedstawić podjętą problematykę w formie poprawnej merytorycznie i jednocześnie zrozumiałej nie tylko dla fachowców (tj. pedagogów, psychologów, terapeutów), ale także dla rodziców i studentów. Bogata zawartość merytoryczna pracy powoduje, że powinna się ona spotkać z żywym zainteresowaniem specjalistów zajmujących się w swojej praktycznej działalności opieką i wychowaniem dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 376-056.36 (1 egz.)
Book
In basket
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi." Z recenzji prof. dr hab. Amadeusza Krause
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.013 (1 egz.)
Book
In basket
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.[www.lubimyczytac.pl].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Book
In basket
(Saga rodziny Gajewskich / Malgorzata Czerwińska-Buczek ; 1)
Powieść opisująca jeden z najbardziej dramatycznych okresów historii Polski przez pryzmat losów kilku pokoleń rodzin Godlewskich i Gajewskich. Dzieje bohaterów wpisane są w realia historyczne od czasów zaborów do września 1939 roku. Ukazują one bogactwo życia codziennego – miłości, przyjaźnie, sukcesy, porażki, trudne wybory. Wypełniają je też marzenia o wolnej Polsce i spokojnym życiu. Ich nadzieje legły jednak w gruzach, gdy wybuchła druga wojna światowa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
(Saga rodziny Gajewskich / Małgorzata Czerwińska-Buczek ; 2)
Druga część powieści "Nadzieja na wolność. Między powstaniami 1863‒1944". Pokazuje życie codzienne rodziny Gajewskich i ich sąsiadów z kamienicy przy ulicy Wilczej w Warszawie w czasie niemieckiej okupacji. Pomimo okrutnego terroru, głodu, strachu, czyhającej wszędzie śmierci, bohaterowie każdego dnia starają się funkcjonować zwyczajnie. Wykonują swoje zadania i obowiązki, przeżywają miłości i przyjaźnie, mierzą się z porażkami, dokonują trudnych wyborów... [Opis wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Book
In basket
(Anty)edukacja wczesnoszkolna / redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. - Wydania 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 492 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 373.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowany tom powstał w wyniku współdziałania wielu polskich ośrodków naukowych. Problematyka rodziny została ujęta w trzech zasadniczych aspektach: Rodzina w myśli chrześcijańskiej, Modele rodziny dawniej i dziś, Funkcje i zadania rodziny. Każdy z tych działów ukazuje bardzo ważne dla rodziny zagadnienia (m.in. małżeństwo i rodzina w koncepcjach Jana Pawła II, kardynała Stefana Wyszyńskiego, bł. Marceliny Darowskiej, Augusta Hlonda; rodzina i wartości przez nią przekazywane na przestrzeni wieków, wzorce rodzinne w różnych okresach historycznych oraz różnych regionach Polski (także rozbiorowej). Najbardziej rozbudowana jest część trzecia książki Funkcje i zadania rodziny, gdzie opisano m.in. problem wyzwań wychowawczych stojących przed rodzicami (rodziny pełne, rozbite, rodzice samotnie wychowujący dzieci, trójkąty rodzinne), rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci m.in. przez kulturę i sztukę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.018 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37(075.8) (1 egz.)
Other collections
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37.012 (1 egz.)
Book
In basket
Książka ma na celu nie tylko zwrócić uwagę Czytelnikowi na najistotniejsze problemy współczesnej szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej, ale także ułatwić szkołom i nauczycielom wdrażanie nowej podstawy programowej wychowania fizycznego. Książka obejmuje bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej i zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane bezpośrednio w praktyce. Treść trzeciego wydania książki została opracowana w taki sposób, aby po wprowadzeniu nowej reformy programowej ułatwić nauczycielom konstruowanie programów autorskich, planowanie pracy, organizowanie zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i fakultatywnym, badanie jakości szkolnej kultury fizycznej oraz ocenianie uczniów z wychowania fizycznego. Książka jest adresowana zarówno do czynnych zawodowo nauczycieli, jak i studentów kierunku wychowanie fizyczne. Mamy nadzieję, że studentom pozwoli ona nie tylko zgłębić wiedzę metodyczną, ale inaczej spojrzeć na problemy współczesnej edukacji fizycznej, a nauczycielom umożliwi w pracy pedagogicznej poszukiwanie nowych i niekonwencjonalnych rozwiązań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.016 (1 egz.)
Book
In basket
(Bezpieczeństwo, Prawo, Administracja : podręcznik akademicki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351 (1 egz.)
Book
In basket
Bardzo istotne jest zwrócenie przez autorkę uwagi na to, że przestrzeń uczenia się powinna być tak ukształtowana, aby mogła odpowiadać rzeczywistości. Funkcja komunikatywna języka [.] jawi się szczególnie wyraźnie, gdy staramy się opanować jakiś nieznany nam język. Wówczas musimy się nauczyć jego używania, tak jak musimy się nauczyć używania innych narzędzi. Trzeba wiedzieć, jak posługiwać się językiem jako systemem znaków w określonych sytuacjach poznawczych i życiowych związanych z komunikowaniem się [.]. Działanie językowe obejmuje jednak nie tylko czynne używanie języka, czyli produkowanie tekstów fonicznych i graficznych, ale także rozumienie tych tekstów oraz refleksję nad językiem.Z recenzji prof. zw. dr hab. Krzysztofa Janikowskiego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37.016 (1 egz.)
Book
In basket
(PNiP)
Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych.I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty "Pedagogika porównawcza", renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że podręcznik ten powinien zostać wydrukowany, z uwagi na swoją wartość merytoryczną i użyteczność akademicką - na zajęciach ze studentami.Struktura podręcznika jest logiczna, a poszczególne rozdziały i podrozdziały tworzą wewnętrznie spójny i całościowy obraz podejmowanej problematyki. W rozdziale pierwszym autorka podejmuje - w sposób bardzo trafny - kwestie teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki porównawczej. Rozdział drugi poświęcony jest strukturze i funkcjonowaniu systemów oświatowych - w kontekście porównawczym (w tym poszczególnych szczebli szkolnictwa). Z kolei rozdział trzeci dotyczy szkolnictwa wyższego i edukacji dorosłych. Wreszcie, w czwartym rozdziale podjęte są wybrane problemy edukacyjne w kontekście międzynarodowym (w tym między innymi: nierówności społeczne czy alternatywne sposoby kształcenia).z recenzji prf. Zbyszko MeliskaSeria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki)3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna - nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki)7. Pedagogika kognitywistyczna (opis książki)8. Pedagogika porównawcza (opis książki)Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.013.74 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.922 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1-93 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again