Sorting
Source
Katalog zbiorów
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Weigl Barbara
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Historia wychowania
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Język dziecka
(1)
Komenský, Jan Amos (1592-1670)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Lipkowski, Otton (1907-1982)
(1)
Mapa myśli
(1)
Metoda ośrodków pracy
(1)
Metody nauczania
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Nauczanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pestalozzi, Johann Heinrich (1746-1827)
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Program nauczania
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wawrzynowski, Michał (1897-1943)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Subject: place
Belgia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 376-056 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręcznik Akademicki / [Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej])
Książka jest znakomitym przykładem wykorzystania wiedzy teoretycznej dla formułowania refleksji i umiejętności potrzebnych do jej wykorzystania do oddziaływań praktycznych. Dotyczy wprawdzie tylko dwóch obszarów psychologii: psychologii rozwoju i podstawowych umiejętności pomagania, ale - mam nadzieję - jest zapowiedzią dalszych tomów poświęconych innym dziedzinom psychologii.Całość monografii pomyślana jest jako zbiór ćwiczeń dla studentów, ale także, jak piszą autorki, może być źródłem pomysłów w przekazywaniu wiedzy psychologicznej rodzicom, nauczycielom czy uczniom. Większość ćwiczeń jest poprzedzana lekturą publikacji naukowych, opisujących najważniejsze prawidłowości wyjaśniające omawiane zjawisko. Same ćwiczenia są pomyślane jako stymulacja studentów do uczenia się przekształcania wiedzy teoretycznej w praktyczne działania, ale także do tworzenia nowych pytań i formułowania nowych hipotez wyjaśniających taki a nie inny przebieg oddziaływań. Interaktywność, aktywność studentów, dyskurs w poszukiwaniu rozumienia zjawisk psychologicznych są podstawową zaletą tych ćwiczeń.Z recenzji wydawniczej prof. dr hab, Czesława. Czabafy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again