Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Gawęcki Jan (1944- )
(1)
Jaszczak Roman
(1)
Jąder Karolina
(1)
Kierczyńska Sylwia
(1)
Kusiak Władysław (1961- )
(1)
Roszkowski Wojciech (1939- )
(1)
Sroczyński Wojciech
(1)
Stefko Olga
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Dzieci
(1)
Grupa społeczna
(1)
Leśnictwo
(1)
Ogrodnictwo
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzina
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Środowisko wychowawcze
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 635 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 613.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100-letni okres, jaki dzieli współczesną pedagogikę społeczną od pierwszych publikacji Heleny Radlińskiej, które ujęła ona potem w koncepcję określoną mianem nauki zainteresowanej wzajemnymi relacjami środowiska i człowieka, warunkami życia i rozwoju dzieci i młodzieży, czynnikami oddziałującymi na ich osobowość oraz wyłaniającymi się w tym kontekście celami wychowawczymi, zaowocował znaczącym dorobkiem naukowym. Pedagogika społeczna stała się dyscypliną akademicką, jako przedmiot studiów wchodzi w kompendium kształcenia na kierunkach pedagogicznych. O postępie teoretycznym i empirycznym świadczą prowadzone badania, studia i publikacje naukowe, a ojej kondycji poziom zorganizowana w uniwersytetach, akademiach czy szkołach wyższych. Można nawet pokusić się o klasyfikowanie äszkół pedagogiki społecznej", jakie powstały w środowiskach akademickich o tradycjach zapoczątkowanych twórczością teoretyków określanych dziś mianem klasyków, jak i o nowych ośrodkach podejmujących badania w ramach tej dziedziny wiedzy. Sama tożsamość pedagogiki społecznej nie jest jednak tak jednoznaczna. Chociaż dyscyplina ta doczekała się kolejnych studiów, znaczących dla pogłębienia jej teoretycznych podstaw, opracowań syntetyzujących dorobek naukowy, to debaty świadczą o dylematach wynikających z obserwacji dyskusji naukowych. Pytania o pedagogikę społeczną musiały pojawić się w sposób niejako naturalny wskutek zmiany ustroju politycznego w Polsce po roku 1989. Nowa rzeczywistość polityczna generuje odmienne problemy społeczno-wychowawcze, na których analizę ukierunkowana jest tradycyjnie pedagogika społeczna. Także współczesne podręczniki, chociaż syntetyzują dorobek uczonych w tej dziedzinie, są raczej odzwierciedleniem wizji teore-tyczno-metodologicznej ich autorów w odniesieniu do tej nauki (Stanisław Kawula; Irena Lepalczyk, Tadeusz Pilch; Ewa Marynowicz-Hetka; Andrzej Radziewicz-Winnicki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej