Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Czerner Anna
(1)
Nieroba Elżbieta
(1)
Smak Ewa
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dzieci
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zabawa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Problem emocji w życiu społecznym staje się jednym z bardziej obiecujących obszarów wiedzy, wyostrza bowiem zmysł wyobraźni socjologicznej kierując uwagę w stronę aktora społecznego działającego tu i teraz w powiązaniu ze strukturą i kulturą. Proponujemy, by na socjologię emocji spojrzeć nie jak na wąską, hermetyczną subdyscyplinę, lecz raczej jak na filtr poznawczy uwrażliwiający na metaforyczne odruchy serca" w rozmaitych kontekstach społecznych. Perspektywa ta znalazła odzwierciedlenie w kompozycji książki - prezentacji genezy socjologii emocji i jej teoretycznych ram oraz warsztatu metodologicznego towarzyszy rozbudowana analiza afektywnego wymiaru różnorodnych praktyk społecznych. Głównymi adresatami książki są przede wszystkim adepci socjologii, choć grono czytelników, których problematyka społecznego kontekstu emocji zainteresuje, jest znacznie szersze. Ze względu na reprezentatywny dobór zagadnień, walory poznawcze pracy docenić będą mogli m.in. antropolodzy, psycholodzy, pedagodzy, politolodzy, literaturoznawcy. Ponadto, z uwagi na wszechobecność emocji - ich silne zakorzenienie w codzienności, publikacja ma szansę trafić w oczekiwania odbiorców spoza kręgów akademickich - stanowi bowiem interesującą alternatywę dla książek popularnonaukowych podejmujących temat emocji w życiu człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całość pracy składa się z czterech rozdziałów, w których osią rozważań jest twórczość, kreatywność, edukacja, szkoła oraz style kierowania rozwojem i wyzwalaniem cech kreatywnych u dzieci i młodzieży. Rozdział pierwszy przedstawia teoretyczne i metodologiczne rozważania na temat edukacji kreatywnej oraz jej funkcjonowania we współczesnej szkole. W części drugiej zatytułowanej Obszary kreatywności w edukacji znalazły się wystąpienia prezentujące problematykę kreatywności w różnych dziedzinach wiedzy. Zamieszczono tu również prace ukazujące uwarunkowania rozwoju postawy kreatywnej. Rozdział trzeci zatytułowany Pedagogika kreatywna a wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży obrazuje wielostronne możliwości pedagogiki kreatywnej w zakresie efektów rozwojowych i wyzwalania potencjału twórczego. W części czwartej, tj. Nauczyciel kreatywny w polskiej rzeczywistości edukacyjnej, ukazano nauczyciela jako inicjatora innowacyjnych rozwiązań w zakresie rozwijania kreatywności.
Publikacja ta ze względu na zróżnicowanie podejmowanych problemów wnosi istotny wkład do toczącego się od kilku lat dialogu na temat wychowania i kształcenia. Mamy nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem wśród studentów, nauczycieli i wykładowców oraz władz oświatowych, albowiem większość publikowanych artykułów odznacza się nowatorskim podejściem do problemów edukacji we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013.43 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej