Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Bobrowicz Wojciech
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Domańska Łucja
(1)
Feminizm
(1)
Gawda Barbara
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Maj Dorota
(1)
Marczewska-Rytko Maria
(1)
Pakuła Zbigniew (pedagog)
(1)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(1)
Pomarański Marcin
(1)
Szabelska Elżbieta
(1)
Wierzejska Joanna
(1)
Woźniak Tomasz (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Logopedia
(2)
Arteterapia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Feminizm
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język polski
(1)
Kobiety
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kultura masowa
(1)
Moda
(1)
Neuropsychologia
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Policja
(1)
Policjanci
(1)
Psychologia pracy
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Socjoterapia
(1)
Stres zawodowy
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wymowa
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole Lubelskie (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ruchy Społeczne i Polityczne)
Autorzy publikacji skłonili się do refleksji nad złożonością problematyki feminizmu i ożywionym dyskursem w przestrzeni publicznej dotyczącym jego niektórych aspektów. Powziętym przez nich zamierzeniem stała się próba systematyzacji i oceny współczesnej kondycji feminizmu w Polsce, w Europie i na świecie, jak również wskazanie współczesnych wyzwań, zagrożeń i perspektyw ruchu. Realizacji tego celu służyć ma analiza kwestii terminologicznych feminizmu, jego uwarunkowań i właściwości, głoszonych idei i wartości, a także wymiarów: instytucjonalnego, literackiego oraz medialnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego "spełnia wszystkie wymagania stawiane podręcznikom nowoczesnym, interdyscyplinarnym i kompleksowym. Porządkuje procedury terapeutyczne w logopedii, zgodnie z najnowszą wiedzą na temat biologicznych, umysłowych i społecznych uwarunkowań zaburzeń mowy. [.] Na taką publikację od lat oczekiwali polscy logopedzi. Będzie ona bez wątpienia wydarzeniem na naszym rynku wydawniczym. Prezentowane standardy, oprócz logopedów, z pewnością zainteresują językoznawców, psychologów, pedagogów i lekarzy". Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak ‒ wraz z wiekiem ‒ zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji." (fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie skutecznych metod pracy resocjalizacyjnej jest od zawsze prowadzone i pożądane zarówno z teoretycznego, ale przede wszystkim aplikacyjnego punktu widzenia. Przedłożona do recenzji książka stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, badawczej i aplikacyjnej jeszcze stosunkowo słabo eksplorowanej na gruncie polskim problematyki wykorzystania socjoterapii w pracy z dorosłymi sprawcami przestępstw. Choć socjoterapia na polskim rynku wydawniczym znalazła odzwierciedlenie w ostatnich dziesięciu latach w wielu publikacjach naukowych (...) to zdecydowanie ich głównym podmiotem były dzieci i młodzież, zaś niniejsza publikacja pretenduje do wypełnienia luki w tym zakresie w odniesieniu do osób dorosłych. Książka wpisuje się w nurt humanistycznego podejścia do resocjalizacji (resocjalizacja kreatywna, twórcza, bazująca na zasobach i potencjale jednostki), którego idee (pomimo teoretycznych wskazań i uzasadnień) wciąż są trudne realizacyjnie. Położenie nacisku na relację wychowawczą w pracy z osobami odbywającymi karę pozbawienia wolności jest ważne z punktu widzenia procesu zmiany, jaka ma zajść pod wpływem tego typu oddziaływań [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-058.53 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 30)
Przedłożona do recenzji monografia Elżbiety Szabelskiej pt. Kompetencja językowa dzieci z ADHD dotyczy jednego z istotniejszych w przekonaniu logopedów i językoznawców tematu, a mianowicie funkcjonowania komunikacyjnego dzieci z zaburzeniami z deficytem uwagi i nadaktywnością. Bezsprzecznie ten typ za-burzeń towarzyszy ludzkości od dawna. Zdaniem Russella A. Barkleya literackie odniesienia do ADHD można znaleźć już u Szekspira, który poważne problemy z nieuwagą, nadpobudliwością oraz słabą kontrolę impulsów „zdiagnozował" u króla Henryka VIII, przypisując mu „chorobę uwagi". Jednakże pierwsze medyczne opisy tego deficytu pochodzą sprzed ponad 240 lat. […] Biorąc pod uwagę długą historię badań i wysoką frekwencję tego zjawiska, należy się dziwić, że sposób porozumiewania się tej grupy nie został jeszcze w pełni opisany. Dotychczasowe badania potwierdzają konieczność podjęcia takich działań. […] Brakuje jednak pogłębionej charakterystyki możliwości komunikacyjnych tej grupy oraz opisu ewentualnych problemów. […] W polskiej literaturze logopedycznej publikacji na ten temat ciągle mamy niewiele. Trudno nie zgodzić się z Autorką, iż: „pod względem logopedycznym i językoznawczym obserwacje oraz wnioski są dość ogólnikowe i wynikają raczej z badań pedagogicznych i psychologicznych". Należy więc dobitnie podkreślić, że temat monografii wybrany został wyjątkowo trafnie, jego opracowanie zaś zainteresuje wiele grup zawodowych. (z recenzji dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Przekazana mi do recenzji wydawniczej monografia jest niewątpliwie interesującym studium badawczym, poświęconym osobowym i społecznym kontekstom pracy funkcjonariuszy polskiej policji. Dotyczy problematyki mało znanej w akademickich środowiskach pedagogicznych, a jak sądzę również mało rozpoznanej w środowiskach policyjnych (szczególnie wśród kierownictwa policyjnych służb mundurowych). Dlatego też jest niewątpliwie wartościową próbą przybliżenia czytelnikom problematyki bardzo ważnej z naukowego i społecznego punktu widzenia. […] W recenzowanej pracy znajdujemy bardzo wiele interesujących ‒ z poznawczego i praktycznego punktu widzenia ‒ informacji dotyczących uzyskanych wyników badań. Dowiadujemy się o zagrożeniach osobowych i zawodowych funkcjonariuszy policji, ich kondycji psychicznej i psychologicznej, relacjach z otoczeniem społecznym i zawodowym, a także poziomie ich wypalenia zawodowego i stresu. Zebrane przez Autorkę w wyniku badań informacje są cenne i mogą posłużyć do pogłębionej oceny nie tylko uwarunkowań zachowań i postaw społecznych respondentów, ale również do uśrednionej oceny w tym zakresie całej formacji polskiej policji. Recenzowana książka dostarcza niewątpliwie ciekawej lektury Czytelnikom ze środowisk naukowych i akademickich, a przede wszystkim policyjnych”. (z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351.74(438) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej