Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Tanajewska Alicja
(3)
Hinz Magdalena
(2)
Naprawa Renata
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Gallos Sylwia
(1)
Gray Carol
(1)
Głuchowska Hanna
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Jarosz Anna
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Mach Cecylia
(1)
Majewska Jolanta (psychologia)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wolniak Aleksandra
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(6)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
9-13 lat
(3)
0-5 lat
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Gry i zabawy
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Asertywność
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gesty
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kończyna górna
(1)
Logopedia
(1)
Mediacja rówieśnicza
(1)
Motoryka mała
(1)
Nauka pisania
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawa ciała
(1)
Postawy
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Ręka
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Spółgłoski
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia manualna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Świetlice
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(5)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Każdy pedagog wie, jak ciężko jest wzbudzić w dzieciach zainteresowanie i ciekawość. Niniejsza książka jest propozycją, w której nauczyciele pracujący w świetlicach szkolnych mogą znaleźć przykłady codziennych zajęć, pełnych ciekawych pomysłów, zachęcających dzieci do działania, rozwijających ich kreatywność i pobudzających wyobraźnię, a także uczących współpracy w grupie i wspólnej zabawy. Książka z pewnością będzie służyć zarówno dzieciom, które będą brały udział w ciekawych zajęciach, jak i nauczycielom, którzy znajdą w niej: cele i zadania funkcjonowania świetlicy szkolnej, rozkład treści zajęć z podziałem tematów na poszczególne dni, 55 scenariuszy zajęć świetlicowych, wiele ciekawych zabaw integrujących dzieci i uczących zdrowej rywalizacji, szablony do wykorzystania przez nauczyciela podczas realizacji scenariuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.091.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.162.1'355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mowa ciała / Amanda Hopkins ; [opracowanie i skład Magdalena Hinz]. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - 119 stron : ilutracje ; 24 cm.
Zwykle porozumiewamy się za pomocą słów i zdań, czyli komunikacji werbalnej. Bardzo często towarzyszy jej jednak komunikacja niewerbalna, czyli język ciała, gestów i zachowań. Uzupełniają one naszą mowę, wzmacniają przekazywane treści i informują o naszych emocjach. Książka "Mowa ciała" powstała z myślą o dzieciach, dla których to, co niewypowiedziane, nie zawsze jest łatwe i zrozumiałe. Dzięki zdjęciom przedstawiającym najbardziej popularne zachowania publikacja pozwala uczniom ćwiczyć komunikację niewerbalną - tak bardzo przydatną w życiu, zarówno zawodowym, jak i codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. (...) Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7–13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych. [Fragment wstępu - Anna Jarosz].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.064.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychomotoryki)
Wiele trudności dzieci można pokonać, wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego wykazuje szczególną skuteczność w pracy nad:- problemami z koordynacją ruchową,- zaburzeniami procesów uczenia się,- trudnościami wychowawczymi,- zwiększeniem koncentracji uwagi.Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy - cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotorycznej - przystępnie omawiają założenia oraz cele metody i proponują ponad 70 zajęć i scenariuszy do natychmiastowego wykorzystania przez rodziców, nauczycieli i terapeutów.Książka Jolanty i Andrzeja Majewskich to pasjonujące wprowadzenie do zasad i form psychomotoryki, ale też zajmująca narracja, z której można dowiedzieć się m.in., dlaczego Einstein nigdy nie nauczył się angielskiego, jak rozmawiać z dziećmi, aby nas słuchały, i w jaki sposób można kształtować rozwój kognitywno-emocjonalny poprzez psychomotoryczną ofertę ruchową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : karty pracy / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (15, [1] strona, [91] kolorowych tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 30 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepeł­nosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta z pewnością będzie cennym narzędziem w codziennej pracy nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych, a także terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów pracujących z dziećmi z obniżoną normą intelektualną i trudnościami w nauce. Książka okaże się pomocna podczas tworzenia programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego.Książka została opracowana w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 27 sierpnia 2012 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.2.016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 615.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki od A do Z : zrób jak ja / Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2023. - 1 teka (1 broszura (44 strony), 65 kart tablic) : ilustracje ; 21x30 cm.
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Zrób jak ja, to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z. Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przypomniano 125 najatrakcyjniejszych gier i zabaw świetlicowych z lat 1821–1936. Jak łatwo ocenić, zdecydowanie przewyższają one walorami dydaktycznymi i wychowawczymi wiele z najpopularniejszych obecnie. Zbiorek adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli zatrudnionych w świetlicach szkolnych. Opisane gry i zabawy towarzyskie okażą się przydatne także w pracy środowiskowej i terapeutycznej. Można również sięgnąć po nie, organizując wakacyjny wypoczynek dzieci oraz zielone szkoły. By ułatwić pedagogom korzystanie z przypomnianych zabaw, zaadaptowano je do wymogów stawianych przez dzisiejszą szkołę. Dlatego każdą z nich sfabularyzowano oraz precyzyjnie opisano ich cele w sferach dydaktycznej i wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 373.3 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2017. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Ľ Historyjki uczą Ľ Zmiana Ľ Błędy Ľ Ja i moje uczucia Ľ Święta i prezenty Ľ Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Ľ Dręczenie Ľ Zrozumieć dorosłych Ľ Dom i otoczenie Ľ Szkoła Ľ Planeta Ziemia Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej