Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
nieokreślona
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Autor
Basińska Krystyna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarski Leszek (nauki prawne)
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Biernacka Iwona
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Grabowski Lech. Red
(1)
Halasz Jacek
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Korzeniowska Wiesława (1939- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kwiatkowska-Łozińska Mariola
(1)
Madejski Eligiusz (kultura fizyczna)
(1)
Niemiec-Knaś Małgorzata
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Osik-Chudowolska Danuta
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sedlaczek Stanisław (1892-1941). Red
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyling Grażyna
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(1)
Śliwerski Wojciech
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(28)
nieznany (am)
(1)
nieznany (polk)
(1)
Odbiorca
Studenci
(3)
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Nauczanie
(4)
Pedagogika
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Socjologia
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Metodologia
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Arteterapia
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bioetyka
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Disabilities
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Epidemiologia
(1)
Etnografia
(1)
Harcerstwo
(1)
Inteligencja
(1)
Jakość życia
(1)
Języki
(1)
Katolicyzm
(1)
Kern, Ludwik Jerzy (1921- )
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kryminologia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Leczenie
(1)
Małżeństwo
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody badawcze
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osoby niepełnosprawne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika przeżyć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Samobójstwo
(1)
Starość
(1)
Students
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teoria
(1)
Tkaczyk, Grażyna (1955-2009)
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zdolności
(1)
Związek Harcerstwa Polskiego
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Monografia
(3)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki
(1)
Publicystyka polska
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Cechy intelektualne i ich rozpoznawanie; 1. Analiza pojęcia "zdolność"; 2. Teorie inteligencji; 3. Poznawanie poziomu cech intelektualnych jednostki; 3.1. Łatwość wypowiedzi werbalnych; 3.2. Bogaty zasób słownictwa; 3.3. Znajomość pojęć wykraczających poza program nauczania; 3.4. Szeroki zakres wiedzy z interesujących jednostkę dziedzin; 3.5. Systematyczne czytelnictwo; 3.6. Rozumienie trudniejszych treści; 3.7. Sensowność wypowiedzi; 3.8. Logiczne wyciąganie wniosków; 3.9. Szybkie znajdowanie rozwiązań w nowych sytuacjach; 3.10. Łatwość skupiania uwagi; 3.11. Spostrzegawczość - zwracanie uwagi na istotne elementy; 3.12. Łatwość tworzenia wyobrażeń przestrzennych; 3.13. Stosowanie skutecznych sposobów uczenia się i zapamiętywania wiedzy; 3.14. Brak trudności w procesie uczenia się; 4. Dlaczego nauczyciele i rodzice powinni poznawać poziom inteligencji dzieci i młodzieży?; II. Myślenie twórcze i jego rozpoznawanie; 1. Teorie twórczości; 2. Rozpoznawanie poziomu myślenia twórczego; 2.1. Obserwacyjne przejawy poziomu myślenia dywergencyjnego; 2.2. Testy myślenia dywergencyjnego; 3. Znaczenie analizy poziomu myślenia twórczego; III. Stymulowanie cech indywidualnych w procesie wychowania i kształcenia; 1. Podstawowe założenia; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w domu; 3. Zakres i sposoby stymulowania cech intelektualnych; 4. Zakres i sposoby stymulowania myślenia twórczego; 4.1. Twórczy nauczyciele; 4.2. Działania rozwijające twórcze myślenie dzieci i młodzieży; IV. Uwagi końcowe.[k]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. - Kraków : Impuls, 2007. - 155, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. (Nota wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.811/.815 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9-055.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyka badań pedagogicznych / pod redakcją naukową Teresy Bauman. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 157, [1] strona : tabele ; 24 cm.
(Seminaria Metodologii Pedagogiki)
W przedstawianej książce zawarto teksty, które podejmują refleksję nad samą metodologią, nad uwarunkowaniami praktyki badawczej, jakością wiedzy pedagogicznej, sposobami traktowania teorii przez badaczy, możliwościami, jakie nowe nurty myślowe otwierają przed badaczami, a także znaczeniem problemów badawczych w tworzeniu projektu badania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca poświęcona jest wielopłaszczyznowej analizie listów pożegnalnych osób, które popełniły samobójstwo. [...] jest oryginalnym i wartościowym źródłem wiedzy na temat okoliczności i decyzji samobójczej. Oparta na solidnej podbudowie teoretycznej i wzbogacona obszernym materiałem faktograficznym, może stanowić nieocenione źródło zarówno dla dalszych analiz empirycznych, jak i wiedzy niezbędnej do diagnozy grup wysokiego ryzyka zachowań suicydalnych, tzn. dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Z recenzji dr hab. prof. WŚ Ireny Pospiszyl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 376-056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Podstawy dydaktyki" w opracowaniu Franciszka Bereźnickiego stanowi ogniwo pośrednie między dydaktyką ogólną i dydaktykami przedmiotowymi (metodykami), ma więc walory poznawcze, dydaktyczne i ma walory praktyczne, bowiem szkolnictwo ogólnokształcące stanowi bardzo ważny element struktury systemu oświatowego w Polsce. Dzieł F. Bereźnickiego napisane jest z dużym znawstwem przedmiotu zarówno od strony dydaktycznej, jak i praktyki kształcenia szkolnego. Autor ma spore doświadczenie praktyczne, jest uznanym specjalistą w dziedzinie dydaktyki... [prof. dr hab. Stanisław Palka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorom tomu udało się zebrać grono autorów, którzy wykazali wiele starań, aby przedstawić podjętą problematykę w formie poprawnej merytorycznie i jednocześnie zrozumiałej nie tylko dla fachowców (tj. pedagogów, psychologów, terapeutów), ale także dla rodziców i studentów. Bogata zawartość merytoryczna pracy powoduje, że powinna się ona spotkać z żywym zainteresowaniem specjalistów zajmujących się w swojej praktycznej działalności opieką i wychowaniem dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376-056.36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi." Z recenzji prof. dr hab. Amadeusza Krause
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.[www.lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 329.78(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poświęcone używkom publikacje przyzwyczaiły nad do jednostronnego ujęcia tematu, jasno wyznaczającego kierunek czytelniczej interpretacji; inaczej postąpiła Beata Hoffmann, pisząc "Narkotyki w kulturze młodzieżowej". Nie znaczy to, że Autorka w jakikolwiek sposób popiera czy uzasadnia zjawisko narkomanii - cechą osobowości twórczej autorki "Perfum" (Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2013) jest pasja analizowania zjawisk społecznych, jakim bez wątpienia pozostaje stosowanie środków psychotropowych, niezależnie od ich moralnego wydźwięku. Narkotyki w ujęciu Beaty Hoffmann postrzegane są przez pryzmat konkretnych subkultur czy środowisk, dla których środki odurzające stanowiły swoiste sine qua non. I tak Autorka zabiera nas w egzotyczną podróż, gdzie punktem wyjścia jest paryska bohema spod znaku Baudelaire’a i la belle époque, a przystankami Londyn czasów Sex Pistols czy rockowisko z polskim "kompotem" w tle. Hoffmann nie ocenia, jedynie bada i przedstawia, słucha z zaciekawieniem (książkę wypełniają po części fragmenty autentycznych wywiadów; część respondentów zmarła na długo przed ukazaniem się książki) i przedstawia Czytelnikowi swe obserwacje. Opowieść, być może całkiem bezwiednie, okazała się być fascynującą, jak każda historia z szaleństwem w tle.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Anty)edukacja wczesnoszkolna / redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. - Wydania 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 492 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 373.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom powstał w wyniku współdziałania wielu polskich ośrodków naukowych. Problematyka rodziny została ujęta w trzech zasadniczych aspektach: Rodzina w myśli chrześcijańskiej, Modele rodziny dawniej i dziś, Funkcje i zadania rodziny. Każdy z tych działów ukazuje bardzo ważne dla rodziny zagadnienia (m.in. małżeństwo i rodzina w koncepcjach Jana Pawła II, kardynała Stefana Wyszyńskiego, bł. Marceliny Darowskiej, Augusta Hlonda; rodzina i wartości przez nią przekazywane na przestrzeni wieków, wzorce rodzinne w różnych okresach historycznych oraz różnych regionach Polski (także rozbiorowej). Najbardziej rozbudowana jest część trzecia książki Funkcje i zadania rodziny, gdzie opisano m.in. problem wyzwań wychowawczych stojących przed rodzicami (rodziny pełne, rozbite, rodzice samotnie wychowujący dzieci, trójkąty rodzinne), rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci m.in. przez kulturę i sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37(075.8) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 37.016 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej